Kategorier

Nespresso Nightmare 2.0

  • 7. april 2010

    Postet av Annike Asserson
  • Kommentar ikon  0

Med lansering av sin nye iPhone-app har Nespresso vist seg å tilby en ganske konsekvent kundeopplevelse på tvers av kanaler. Dessverre er den konsekvent komisk dårlig.

iPhone-app’en støtter nemlig det dårlige  inntrykket jeg fikk av web-tjenesten og arkitekturen på tvers av web, telefon og mail og er verdt et nytt kapittel i bloggserien om Nespresso. Et litt kortere kapittel enn det forrige riktignok, ettersom det får være grenser på hvor mye tid man skal bruke på sutring. Her kommer det:

Forsiden viser tre elementer, pluss litt av et fjerde, pluss en bunnmeny.

Alle hovedelementene handler om samme emne – nemlig kaffetypen Fortissio Lungo, men de gir meg lite verdi:

  • Hvis jeg klikker på det øverste valget, kræsjer app’en.
  • Hvis jeg klikker på det midterste (hoved)elementet, får jeg se en reklamefilm (tusen takk).
  • Det tredje elementet er visst det samme som det første. Det gir i hvert fall samme resultat – app’en kræsjer.
  • Det fjerde, halvt synlige, valget, ligger sånn at man vanskelig kan klikke på det, men etter møysommelig pirking, resulterer det også i kræsj.

Så langt, ganske ille, altså – tre kræsj av fire mulige.

Øverst til høyre har vi en fin globus. Her kan jeg sikkert få endre lokalisering eller språk, tenker jeg.

Og jammen meg: “Select your country” kommer opp, og “select your language” også. Men det finnes ingenting å velge!

Jaha, da hadde denne delen av app’en absolutt ingen funksjon annen enn irritasjon, den. Heia.

De fire valgene i bunnmenyen leder til toppsiden jeg nettopp har omtalt så positivt, til den obligatoriske info-siden og to valg til: “where” og “order”.

Lokalisering av forhandlere og Nespresso-butikker fungerer helt fint. :) .

Bestillingsfunksjonen fordrer såklart at man skjønner hvordan i huleste man skal få registrert seg som “klubbmedlem” på web’en, utførlig beskrevet av i forrige kapittel av Nespresso Nightmare.

Men jeg hadde jo i mine iherdige forsøk på å bli klubbmedlem for to måneder siden endt med uslettelig trippelregistrering …

Så jeg tastet inn brukernavn og passord. Men det må ha vært et av de gale to, for jammen meg var det feil type kapsler som dukket opp i den pene, men dermed ubrukelige, listen over deilig, deilig kaffe jeg kunne få bestille.

Etter litt knot for å finne ut hvordan jeg får logget meg inn med en av de andre brukerne, gleder jeg meg til å se om jeg nå får bestille riktig type PRO-kapsler.

Men neida. “Application error“.

Herlig.

Beklager, kommentarfeltet er stengt.