De fleste bedrifter har et annet syn på sine meritter og mangler enn det kundene deres har. I tillegg er veldig få forbrukere er så fornøyde eller så sinte at de faktisk tar kontakt med og informerer selskapene det gjelder. Selv om mange omtaler mye på nett – og som dermed kan fanges opp av overvåkningssystemer – gjelder nok også dette ytterlighetene på godt og vondt. Dermed forblir brorparten av opplevelsene godt skjulte hemmeligheter.
Vi samler innspill og eksempler fra kunder og forbrukere – altså oss vanlige mennesker. Dette tar vi videre til selskapene/organisasjonene det gjelder og prøver å finne gode og praktisk gjennomførbare måter å tilby enda bedre produkter og tjenester på i kanaler som passer forbrukerne – og selskapene det gjelder.
Dette gir også verdifulle sjekkpunkter underveis i et endringsprosjekt; vi verifiserer og validerer internt og eksternt underveis i prosessen for ikke å kaste bort ressurser på blindspor.
Hva vi gjør:
- Uformelle brukerundersøkelser og brukertesting
- Tilrettelegging av formelle undersøkelser
- Evaluering og tolkning av andre undersøkelser
- Etablering av baseline-målinger
- Kvalitetssjekker eksisterende målinger
- Rådgivning