Kategorier

Web Awards 2014

Oustanding website for Kulturrådets nettsted

  • 19. september 2014

    Postet av Annike Asserson
  • Kommentar ikon  2

Selv om vi ikke hverken vil eller kan putte oss selv i bås med reklameverden, setter vi pris på en pris! Denne er hverken Gullkoden, Sølvpesten eller Bronseknaggen, men den internasjonale Web Marketing Association’s årlige “Web Awards”.

Denne gangen er det Norsk kulturråds nettsted (lansert før jul 2012) som har vunnet ”Outstanding Website” for 2013 innen både kategorien Government og Non-profit.

Det betyr at nettstedet har scoret minst 60 av 70 mulige poeng fordelt på syv bedømningsområder: Design, innovasjon, innhold, teknologi, interaksjon, redaksjonelt materiell og brukskvalitet. Gledelig nok, var toppscoren på 9,5 av 10 mulige for brukskvalitet (rettere sagt; “ease of use”) – som vi setter ekstra stor pris på, tatt i betraktning hvor mye tid og krefter som ble investert i å forenkle og tydeliggjøre for en på alle måter temmelig godt spredd målgruppe! Mer om det her.

Kulturrådets nettsted (til tross for at det er snart to år gammelt) scoret over bransjesnittene og totalsnittet på samtlige syv områder og  mer enn hhv 5% (Government), 10% (Non-profit) og 11% (alle bransjer) over i totalpoeng.

Vi gratulerer alle involverte, og ikke minst Kulturrådet.

 

2 kommentarer
  • here
    4. mars 2017

    here…

    This is one awesome blog.Thanks Again….

  • marseille shirt
    26. april 2017

    marseille shirt…

    I would like this!!!…

Beklager, kommentarfeltet er stengt.